Da Nobia Danmark valgte at bruge Canea Projects, var det ud fra et ønske om et værktøj, der kunne bakke op om deres projektmodel og give overblik over tid, ressourcer, porteføljer,  og samtidig også mulighed for templates og dokumentstyring. Og så var det også projektledernes favorit.

Lasse Jensen, portfolio manager hos Nobia Danmark; firmaet bag bl.a. HTH køkkener, forklarer: ”Vi foretog en indledende screening, hvor Canea virkede klart bedst. Derefter samlede vi alle projektlederne og viste det frem. Det er jo dem, der skal bruge det, så selvfølgelig skulle de med på råd”, forklarer Lasse Jensen. Og resultatet var klart – der var mest stemning for Canea, fordi det er intuitivt, ikke for komplekst og samtidig dækker lige de behov, de har.

nobia_logo

Et fælles sted at arbejde

”Først og fremmest havde vi brug for et fælles sted at få overblik og et fælles sted at arbejde”, forklarer Lasse Jensen. ”Førhen arbejdede folk i en masse forskellige ark og på forskellige måder. Nogle lavede jo nærmest tidsplaner på ternet papir med kuglepen”, griner han og fortsætter: ”Eller nok nærmere i Excel og alle mulige andre programmer. Hvert projekt havde hver deres egen måde at styre tid på, og det gjorde det svært at få overblik”, forklarer Lasse Jensen.

Projektmodellen er lagt ind

Med Canea Projects har Nobia Danmark fået et værktøj, der lader dem lægge deres projektmodel direkte ind – med gates, templates osv. ”Det betyder f.eks., at projektlederen bliver mindet om at checke af i de forskellige faser, inden han eller hun går videre. Og de synlige tidsplaner giver overblik og gør det lettere at styre”, forklarer Lasse Jensen.

I gang på under en uge

Nobia Danmarks start med Canea Projects gik hurtigt. Faktisk blev driften startet på under en uge: ”Vi var jo klar med vores projektmodel, så vi satte os og lagde modeller, medlemmer, templates til referater, business cases og ansøgninger ind i systemet. Vi tog nogle beslutninger sammen med Jens fra Canea over videokonference, og så var vi sådan set klar til at køre”, fortæller Lasse Jensen. Nu ligger det hele i systemet og det er lige til at gå til for en projektleder, der skal åbne et nyt projekt. Også virksomhedens risikostyring er lagt ind med de forskellige risikokategorier under sit eget faneblad. ”Dermed sparer vi endnu et Excel-ark”, siger Lasse Jensen med et smil.

”Med Canea Projects har vi selvfølgelig fået overblik over vores projekter og porteføljer, hvilket gør det lettere at styre ressourcer og realisere tidsplaner. Men vi har også fået ensartede rapporter, procedurer og sprog, hvilket giver et afsæt til at danne den fælles projektkultur, som er vores næste skridt”, forklarer Lasse Jensen. Det betyder for eksempel, at det bliver nemmere at afslutte et projekt korrekt, lære af det og dokumentere det, og i sidste ende bedre kunne understøtte virksomhedens strategi.

Og netop hvad angår resten af virksomheden håber Lasse Jensen, at deres gode erfaringer med Canea vil sprede sig til flere dele af Nobia: ”Vi er en stor organisation, og et ensartet værktøj ville virkelig gøre det lettere f.eks. at samarbejde med hovedkontoret. Det ville være fedt at bruge Canea Projects i hele Nobia”, afslutter han.

https://www.nobia.com/

0 Kommantarer

Svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

Kontakt os

Skriv til os hvis du har spørgsmål. Vi vil kontakte dig hurtigst muligt med svar.
Mvh. Jens Pind

Sender

©2018 Canea Danmark ApS - Hjemmeside leveret af Groubee

Log in with your credentials

Forgot your details?