OK

Kurser og andre events, hvor du kan lære mere om CANEA

Få mere at vide om CANEA eller kom hands-on

Vi afholder løbende foredrag, kurser og seminarer, hvor du kan høre mere om CANEA ONE og de opgaver og strategier, vores løsninger kan understøtte.



Under kontaktboksen kan du se en case fra en af vores kunder,
den jyske produktionsvirksomhed DAFA.

CANEA Danmark hjælper organisationer og virksomheder med effektivt at eksekvere deres strategi og målsætninger i en verden i konstant forandring, ved at tilbyde uddannelse og konsulentbistand sammen med levering af CANEA ONE systemet.

70 25 15 60Tag kontakt
Få mere at vide
Skriv venligst dit navn
Skriv venligst dit firmanavn
Skriv venligst dit telefonnummer

Internationale projekter kræver stærke platforme.

DAFA på vej mod mere internationalisering og større projektmodenhed – og det kræver synlighed, fleksibilitet og overblik. Den rejse har CANEA ONE hjulpet på vej.

Den jyske produktionsvirksomhed DAFA er en ordreproducerende virksomhed, der fremstiller specialiserede produkter, der tætner, dæmper og beskytter. Med 350 medarbejdere fordelt på tre kontinenter og otte lande, og med løbende opkøb, er der tale om en virksomhed i kraftig vækst. Det stiller større krav til projektledelsen og til det samlede overblik over porteføljen. ”Igennem de sidste 2-3 år er vi blevet mere internationale, især fordi vi har opkøbt fabrikker. Vi har produktion i Danmark, Polen, Kina og Italien. Vores behov for et fælles kommunikationsværktøj er derfor blevet større – ja, ligefrem nødvendigt for at kunne arbejde på tværs og udnytte ressourcerne fuldt”, fortæller Henrik Pedersen, der er projektleder og ansvarlig for at udvikle, modne og implementere projektledelse i DAFA, bl.a. gennem deres ERFA-gruppe.


Den fælles platform, som alle kan tilgå

Derfor startede jagten på et selvstændigt og dedikeret projektstyringssoftware. For en driftsorganisation ville det ellers være oplagt at bygge videre på de systemer, der bruges til ordrer og produktion. ”Men når vi køber en fabrik, er det ikke sikkert, den bruger det samme software. Så er det svært at komme i gang med en integration. Og hvad gør man så?”, spørger Henrik Pedersen. Svaret blev en ny og fælles platform, som alle kan tilgå, uanset hvad de ellers bruger af programmer, og uden tunge installationer. Valget faldt på CANEA ONE, der er webbaseret, intuitivt, licensbaseret og dynamisk.

Tilpasset system med alle projekt- og ressourcedata

Et andet vigtigt parameter var fleksibilitet. ”CANEA ONE er gav os mulighed for selv at konfigurere systemet, så det passer til netop vores projektmodel”, forklarer Henrik Pedersen. Det gør det lettere at sikre ensartethed inden for virksomheden, fordi systemet dermed både bliver brugt på samme måde, men også bliver brugt af flere. I dagligdagen betyder platformen, at der er langt tydeligere overblik over fremdrift og ressourcer: ”Al administration af vores projekter kører i systemet.

Vi opretter opgaver og leverancer, og ressourcerne til en konkret opgave allokeres til den medarbejder, som har opgaven. Medarbejderen rapporterer så sit tidsforbrug ind. På den måde kan projektlederen følge fremdriften, og det er muligt at lave udtræk på ressourcer, se forecast osv.”, fortsætter Henrik Pedersen.


Respekt for organisationens belastning – og ingen klodser om benet

Dertil er der mange muligheder for filtreringer og ”views”. For eksempel giver ledelsens filtrering et samlet overblik over alle kørende projekter. ”Helt konkret kan ledelsen nu hurtigt og tydeligt se om vi har luft i pipeline eller pres på – og det betyder, at nye projekter bliver igangsat med respekt for organisationens belastning”.

Og mens intet system er bedre end den data man lægger ind i det, gør CANEA ONE sit til at transformationen bliver let: ”Systemet er ekstremt intuitivt. Og det var et parameter for os fra starten: VI er i gang med en omstilling til at være en mere projektmoden kultur, så et system, der var en klods om benet, kunne let have bremset os. Men det har heldigvis ikke været tilfældet. Nærmest tværtimod!”, afslutter Henrik Pedersen.

Om DAFA A/S:

DAFA er en familieejet virksomhed, som blev grundlagt i 1939 af Børge Norby. Den daværende fremstilling og montering af bronzetætningslister har udviklet sig til produktion af produkter i skum, gummi og plastmaterialer til byggeri, industri og vindenergi, som eksempelvis pakninger, fugebånd, lyd- og vibrationsdæmpende løsninger. Efter etablering og opkøb af datterselskaber i udlandet beskæftiger DAFA gruppen samlet ca. 350 medarbejdere fordelt på tre kontinenter og i otte lande, med produktion i Danmark, Italien, Polen og Kina. DAFAs hovedkvarter ligger i Aarhus, Danmark. Målsætning: DAFA udvikler bæredygtige løsninger, som tætner, dæmper og beskytter. Vores mål er, at vores kunder altid får øget værdi gennem samarbejde med DAFA.

CANEA ONE er ekstremt intuitivt. Og det var et parameter for os fra starten.

Henrik Pedersen
Projektleder DAFA

CANEA ONE forbinder strategien med den daglige drift og består af en fuldt integreret suite af programmer for strategi eksekvering, proces-, projekt- og porteføljestyring, samt understøttelse af kvalitetsledelsessystemer.

FUNKTIONER

  • Intuitivt interface
  • Mobil app
  • Fleksibel og enkel configuration
  • Åbent system, som kan integreres med eksisterende intranet og systemer
  • Anvender de nyeste webteknologier
  • Enkel og hurtig implementering
  • Tilfredse kunder inden for bred vifte af brancher
  • Opfylder ISO 9000 standarderne m. fl.

CANEA Danmark hjælper organisationer og virksomheder med effektivt at eksekvere deres strategi og målsætninger i en verden i konstant forandring, ved at tilbyde uddannelse og konsulentbistand sammen med levering af CANEA ONE systemet.

70 25 15 60Tag kontakt

Canea giver dig hele pakken

Du får rådgivning, IT-løsninger og undervisning gennem én og samme udbyder!

Kontakt os og hør mere.

70 25 15 60 Tag kontakt

CANEA er hele pakken - rådgivning, IT-løsninger og undervisning i ét

CANEA gør dig klar til det internationale marked og et marked i konstant forandring

Et system, der bygger på 20 års erfaring med Management Consulting

Systemet med integreret forvaltning af strategier, projekter, sager og dokumenter

CANEA forenkler kommunikationen og processerne = større kundetilfredshed og medarbejdertilfredshed

CANEA sigter mod at sikre at alle aspekter af strategien let kan visualiseres og afklares på alle niveauer i organisationen